söndag 22 februari 2009

En snöig söndag i februari

Här är jag igen då, jag antar att det blir mer frekvent skrivande i början när bloggen är ny, men det är ju bra för jag behöver verkligen komma igång med tänkandet och skrivandet efter tio års industriarbete.

För närvarande har jag följande projekt igång:

1. Den Längsta Marschen, kampanj till Mutant. Påbörjad.
2. I Stadens Skugga, kampanj till Mutant. Börjar 14/3.
3. Den Svarta Madonnan, kampanj till Kult. Spelat några sessioner. Mycket underhållande.
4. Mutant: Undergångens Arvtagare. Spelat en session, RPs ska strax ner till Storspirus.

A. Tystnad, Tagning, ett kort äventyr till Mutant, tänkt som introduktion för en ny rollspspelare. Skriver på det emellanåt.
B. Ett eget regelsystem för en ockult setting i nutidsmiljö. Tänker mig att RPs är barndomsvänner, som sedan växer upp åt olika håll, men när åter förs samman när kampanjen tar sin början. Vad jag vill åt här är ett enkelt regelsystem, där stats för RPs olika åldrar finns så tillbakablickar (hela sessioner ibland) kan spelas. Tänk er följande:
RPs (En polis, en brottsling, en ockult bokhandlare) möts igen efter sju år. Det är en väns begravning i hemstaden. Här vill jag få en känsla av X-Files och Stand By Me, mixad med lite Vampire och polisserier. Typ, när de forna vännerna står samlade runt graven, tänker de tillbaka på första gången de möttes, och så halar vi fram formuläret från tidsepoken 0-14 år.
Systemet kommer ta inspiration från Noir, Unknown Armies, Witchcraft, Conspiracy X samt Fate.
C. Skriver rent en gammal kampanj till Witchcraft, utspelas 1997 i New York. RPs är FBI-agenter som utreder en kollegas död.
D. Skriver rent en gammal kampanj till Vampire: Dark Ages. Utspelas runt 1190 i Amiens, Frankrike.


Sen spelar jag även:
Eon, sporadiskt. Spelar en dvärg, prisjägare.
Conan, ganska ofta. Spelar en magiker, som dock är bättre på intimidation och diplomacy än magi. På väg att bli riktigt ond.
Witchcraft, utspelas 1994. Spelar en hacker. Mycket roligt.
Mutant, Göborg. Spelar en muterad bäver, en läkare. Ska börja spela snart.

Uff, det var mer på g än vad jag trodde. Tur det finns mycket fritid, och att jag inte har så många mer intressen än barnen, rollspel, musik och film... :)

2 kommentarer:

Kosta sa...

Hur hinner du allt det här med familj?

Justicar sa...

:)
Men jag har bara familj varannan vecka. Den andra veckan är jag fri, fri som fågeln. Och jäkligt uttråkad.