lördag 21 mars 2009

Uppdatering av tillvaron

Oj, vad det är länge sedan jag skrev någonting här nu! Dags att göra ett litet inlägg i alla fall.

Spelhelgen gick bra. Härligt att träffas och snacka lite skit, samt spela och äta.
Fredagen inleddes med Conan, speltillfälle tre, och det fortsatte på inslagen väg. Förvånansvärt få "natural 20"- slag, det märktes att Jimmies tärning inte var riktigt på g den kvällen.
Min magiker var som vanligt lite galnare än gången innan, och jag kände att det var dags att pensionera honom. Förfallet av det mentala tillståndet gick kanske lite för snabbt, men som det står i regelboken "få magiker kan spelas efter lvl 5". Nu nådde jag bara level 4, men galnare än de flesta var han.
Ny rollperson är gjord, förhoppningsvis lite mindre galen och besatt...
Som vanligt var det dock härligt med lite fantasy, ska bli spännande att se vad som händer i fortsättningen av kampanjen.

Under lördagen spelade vi I Stadens Skugga, introduktionsäventyret till Ulvriket.
Gruppen bestod av en härlig samling rollpersoner, och dagen gick snabbt då vi hade roligt. Jag var riktigt nöjd, ett mycket bra speltillfälle!

Hittade en bra regel i Warhammer Fantasy RolePlay, träfftabellsregler. Då man i både WHFRP och Mutant slår FVslag med 1T100, så ska jag sno regeln rätt av. Kort sagt, du vänder bara på FVslagets tärningar, dvs 13 på färdighetsslaget blir 31 på träfftabellen. Smidigt!

Annars läser jag en hel del Unknown Armies nu, ett spel jag nästan hade glömt bort. Det har stått i hyllan i fem år nu, och det är ju alldeles för länge. Mycket fin setting, och reglerna... Ja, smidiga och enkla, fokuserar på rollpersonerna.
En utförligare beskrivning av spelet kommer i framtiden!

1 kommentar:

mammigranten sa...

dags för ny uppdatering tack!