söndag 27 februari 2011

Kortare statusuppdatering...

Sådär, då börjar man komma in mer i rutinerna igen. Extrajobbet har tagit oerhört mycket tid, och att sedan skola in barnen på nytt dagis har gjort att fritiden fått stå tillbaka lite.

En rollspelsgrupp är bildad här i Jönköping, och det ser ut som att det kan bli en del spelande framöver.

Vad har jag sysslat med sedan senast då?

The Armitage Files. En oerhört fantastisk kampanj till Trail of Cthulhu har påbörjats. Efter önskemål från spelarna blev det dock det klassiska BRP till Call of Cthulhu som användes istället, men kampanjen kvarstår ju och är lika bra ändå. Första spelomgången inleddes med att spelarna fick ta del av dokument ett och två, och göra sitt bästa för att tyda dessa handskrivna mästerverk.
Efter deras kommentarer under själva tydningen så började huvudplotten ta form i mitt huvud, och spelmötet flöt på mycket bra. Jag längtar efter att spelleda nästa del av kampanjen, det ska bli väldigt spännande att se var det hela tar vägen.

Annars har jag Mutant: Undergångens Arvtagare på gång, och det är ju också en klassisk kampanj. Ska bli spännande att leda, och böckerna i sig är ju en fröjd att läsa.

Sitter även med Mutant City Blues, och som det ser ut nu ska vi göra rollpersoner till det i veckan. Ska även det bli spännande och roligt. Som gammal Marvel-fantast älskar jag ju superkrafter, och detta blir första gången jag spelleder ett sådant spel.

Det var allt!

Inga kommentarer: