torsdag 11 november 2010

Spel och sånt!

Imorgon ser det ut att bli en brädspelskväll igen, mycket trevligt. Senast, för tre veckor sedan, spelade vi Dungeon Twister, ett riktigt roligt spel. De utlovade 45 minuterna per spelpass försvann långt bakom oss, och jag tror vi klockade in på strax under tre timmar. Att jag sedan vann första gången jag spelade det gör ju inte spelet sämre direkt =)

Annars skriver jag aktivt på två kampanjer, som jag tidigare nämnt.

Kampanjen till Witchcraft börjar ta form, eller form, jag har redan sl:at denna en gång för längesedan. Kortfattat:
RPs är FBI-agenter, med olika inriktningar. De är stationerade i Seattle, men skickas direkt ut till Colville i östra delen av staten Washington. En agent har hittats mördad i sitt hem, och rps måste därmed undersöka detta.
Inspiration tas ifrån Twin Peaks (miljön, stämningen, det övernaturliga), Sons of Anarchy (gäng, korrumperade poliser och tjänstemän), X-Files (FBI) samt från diverse konstiga synth/industri-skivor.

Star Wars tar också form, där rps arbetar som en lösare imperiastyrka under Commander Thrawns befäl. Styrkan kommer arbeta i utkanterna av Imperiet, och har som mål att utföra stordåd för Thrawn =) Ska bli roligt!

Annars drar det ihop sig till en fortsättning på WFRP, där vi kommer följa våra hjältar på deras resa efter svaren, makten och rikedomarna. Och, för dvärgens del, återta sin förlorade heder som försvann i en jordkällare, vid ett möte med en liten flicka och en kaststen. Alven vill snarast bli kvitt sin förbannelse, och människan undersöka varför det springer omkring en massa kloner av honom runtomkring i världen... Warhammer, man måste bara älska det!

Inga kommentarer: