torsdag 28 januari 2010

Hmm?

Sitter här i soffan med ett nyopererat knä, och funderar på om jag kanske inte borde ta och fortsätta skriva lite på den här sorgligt insomnade bloggen... :)

I rollspelsvärlden närmast mig har det inte hänt särskilt mycket den senaste tiden.
Vi har spelat lite PenDragon, ett mycket trevligt spel, lite Conan, där vi avslutade en kampanj, av det enklare slaget (?). En parentes till kampanjen är ju slutscenen, då hemskingarna borde dödats innan de offrade ett par kidnappade bebisar till sin onding-gud. Tappra rps som vi var, tog vi ju sjävklart död på de tilltänkta offren innan vi tog upp striden med hemskingarna... Jaja... Conans väld, får vi väl skylla på i det här fallet..

Vår Kult-grupp, där vi spelar Svarta Madonnan, har nu ett speltillfälle kvar, sedan är kampanjen i mål och vi styr kosan mot andra spel och världar.
Närmast i tur ser EarthDawn ut att vara, ska bli roligt!

Den andra gruppen står fast, efter ett spelmöte med Svarta Madonnan, men det kommer väl snart också igång. Likaså funderar jag på att starta en AMber DRPG-kampanj, något som tilltalar mig enormt mycket, och säkert kommer bli en stor utmaning för oss alla... Spännande!

Tid finnsju, då jag numera kan kalla mig student, efter tio år som industriarbetare. :) Dags att fokusera energin på något nyttigt och konstruktivt, med andra ord.

Nu, åter till EarthDawn...

4 kommentarer:

Kosta sa...

Det va fan länge sen!
Så hur många kampanjer håller du på med samtidigt?

Justicar sa...

Ja, det var verkligen på tiden =)

Kampanjer...
Nu är det inte farligt många, men räknar jag de aktiva blir det fyra... Sen har vi ju några som ligger nere också, kanske tre till, som det går att ta upp igen om intresset återvänder. Typ Ulvriket...

Själv då?

Kosta sa...

Endast WH2, The Thousand Thrones för tillfället, som spelare.

Unknown sa...

Bra, väck bloggen till liv nu! Och väck liv i Jöns och Frasse så vi fortsätter på Svarta Madonnan...